Гра – це основний вид діяльності дітей, пізнання дитиною світу. Завдяки грі дитина вчиться спілкуватися з однолітками, підкорятися правилам, поступатися, доводити своє право у виборі гри. Існує безліч різних ігор , які використовує шкільний психолог у роботі з дітьми:
Ігри на розвиток пам'яті; Ігри на довіру; Ігри на розвиток мислення та уяви; Ігри на позбавлення комплексів; Ігри на визначення лідера;
Причини, які спонукають дитину грати, – це, перш за все цікавість і потреба активно діяти. І одне з основних завдань– постійно підтримувати і розвивати цей вид діяльності.
Рекомендації з організації і проведення ігор з молодшими школярами
• Зміст гри, її умови не повинні бути занадто складними. В іншому випадку вона втратить свою привабливість.
• Неприпустимі ігри, пов'язані з великими силовими перевантаженнями, з тривалим нерухомим сидінням за столом.
• Рекомендується чергування різних видів діяльності в ході гри або використання декількох невеликих по тривалості ігор.
• Якщо за правилами гри дитина повинна буде вийти з неї, то тільки на короткий час, інакше вона буде вступати до неї самостійно, без дозволу.
• Діти цього віку люблять ігри, в яких вони повинні завмерти на місці. Ці ігри сприяють розвитку функції гальмування.
• Вибір ведучого в грі повинен бути обґрунтований. Ведучого можна обирати за допомогою лічилок або їм може бути призначено переможець попередньої гри.
• Дітей треба вчити грати, чітко дотримуючись правил гри.
• Закінчуючи гру, потрібно відзначити найкращих, найактивніших гравців.
• У цьому віці діти віддають перевагу сюжетно-рольові та імітаційні ігри, де потрібно виконувати ролі тварин або дорослих людей (розвідників, мандрівників і ін.)
Важливі для молодших школярів рухливі ігри та ігри, що розвивають увагу, спостережливість,пам'ять, мислення і т. п.