Психологічна діагностика

Однією з основних є сфера освіти і виховання, тому психологічна діагностика виступає як обов'язковий етап та засіб вирішення багатьох практичних завдань, що виникають в освітньо-виховних закладах. Серед них слід вказати такі, як:

• контроль за інтелектуальним та особистісним розвитком учнів;

• оцінка шкільної зрілості;

• виявлення причин неуспішності;

• вирішення проблем дітей (поведінка, конфлікти);

• професійна орієнтація тощо.

Ще одна область практичного застосування психодіагностики – психологічне консультування, метою якого є надання допомоги у вирішенні певних психологічних проблем.

Предметом психодіагностики являються властивості чи особливості поведінки.

Психодіагностика інтенсивно використовується з метою оптимізації процесів навчання і виховання. З її допомогою можуть вирішуватись проблеми та завдання, що постають перед працівниками освітньо-виховних закладів - від дитячих садків і шкіл, до вищих закладів освіти.

Підбирається система діагностичних методів, для коректності взаємодії з учнем психолог повинен точно визначати зміст методик, якими він користується, теоретично обґрунтовувати критерії надійності і вірогідності. Він має чітко орієнтуватися в реальній ситуації обстеження, розуміти відповідальність за одержання, використання і збереження психологічної інформації всіма учасниками ситуації. До вмінь психолога належать урахування конкретних обставин обстеження, їх впливу на отримані індивідуальні результати і зіставлення цих результатів із нормативами.

Психологічна діагностика проводиться з учнями, батьками та педагогічним колективом. Пропонуємо наступні діагностичні методики:

  • Дослідження визначення рівня пізнавальної активності учнів (Б. Пашнева).
  • Діагностика пізнавальної сфери учнів початкових класів. Такі як, дослідження опосередкованого запам’ятовування;
  • Методика «Графічний диктант» (Д.Єльконін);
  • Методика «Запам’ятовування 10 слів» (А. Лурія).

Протягом навчального року проводиться додаткова діагностична робота за запитом педагогів та батьків, зважаючи на умови перебігу освітнього процесу.

Так, вивчається емоційний стан здобувачів освіти, самооцінка, відношення до вчителя та відношення один до одного (методика «Лист», «Дерево», «Вулкан», «Незакінчені речення»).

Досліджується комунікативні дії в процесі виконання завдань разом (методика «Рукавичка»).

Діагностика розуміння учнями правил безпечної поведінки в Інтернеті (анкетування).

Діагностика психологічного клімату у класах (анкетування).

Опитування щодо задоволеності харчуванням у школі (анкетування).

Діагностики потрібна для того щоб краще пізнати учня, щоб познайомитись і головне – щоб прояснити для себе над чим власне працювати. Крім того, інколи діагностика потрібна і для того, щоб побачити динаміку змін та перевірити правильність методів якими працює психолог на консультаціях.

Останні оголошення та події ліцею
Новини ліцею
16 вересня
Про проведення бібліотечних занять для учнів 1-х класів «Книга – джерело знань»
16 вересня
Разом до Олімпу: спорт, єдність, сила!
11 вересня
Заняття "Місце праці та професії в житті людини"
10 вересня
Грамотність – ключ до успішного майбутнього
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування