Психологічна профілактика

Психологічна профілактика – це цілеспрямована систематична робота шкільного психолога, соціального педагога та вчителів спрямована на:

  • попередження можливих соціально-психологічних і психологічних проблем у учнів;
  • створення сприятливого емоційно-психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективах, встановлення правил школи, в основі яких – повага, честі і гідності всіх учасників освітнього процесу;
  • виявлення дітей групи ризику.

Головна мета психологічної профілактики: усунення факторів, що шкідливо впливають на психологічний стан людини, та використання потенціалу факторів, що впливають позитивно.

У психологічній профілактиці виділяють три рівні:

  • первинна профілактика необхідна в роботі з дітьми з різними незначними розладами – емоційними, поведінковими, навчальними, а під увагою психолога знаходяться всі учні школи;
  • вторинна профілактика, спрямована на “групу ризику” – це діти з проблемами, що почалися. Завдання цієї профілактики полягає в подоланні труднощів, що виникли, на початковому етапі. Робота проводиться з дітьми, що мають проблеми, включаючи консультацію з батьками та вчителями;
  • третинна профілактика стосується дітей з яскраво вираженими поведінковими або навчальними проблемами. Основне завдання цього рівня полягає в корекції або подоланні психологічних труднощів. Робота психолога проходить з окремими учнями.

Психологічна профілактика необхідна в тих випадках, коли потрібно попередити можливе неблагополуччя в психічному і особистісному розвитку дитини. Психолог може проводити психопрофілактичну роботу з окремими дітьми, групами дітей, цілими класами. Також така робота повинна проводитися з усіма дорослими, хто пов’язаний з дітьми, вчителями, батьками, вихователями, що впливають на світогляд і розвиток дитини.

Психопрофілактична діагностика здійснюється у формі експрес-обстеження всіх дітей школи з метою виявлення дітей груп ризику (по соціально-психологічних та інтелектуальних підставах) та висновку про необхідність подальшої психокорекційної роботи з ними.

Робота психологічної служби школи не повинна ґрунтуватися на вирішенні нагальних проблем, її завдання полягає в прогнозуванні цих проблем і їх попередженні. Саме це і є основною метою психологічної профілактики.

У своїй роботі соціально- психологічна служба закладу освіти співпрацює з органами охорони здоров’я, праці та соціального захисту населення, сім’і, молоді та спорту, органами внутрішніх справ, іншими органами виконавчої влади, громадськими організаціями, педагогічним колективом закладу, батьками здобувачів освіти.

Останні оголошення та події ліцею
Новини ліцею
16 вересня
Про проведення бібліотечних занять для учнів 1-х класів «Книга – джерело знань»
16 вересня
Разом до Олімпу: спорт, єдність, сила!
11 вересня
Заняття "Місце праці та професії в житті людини"
10 вересня
Грамотність – ключ до успішного майбутнього
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування